Din varukorg är tom!
  • Svenska
  • English
Välkommen! Du kan logga in eller skapa ett konto.

Leveranser, villkor & policy

Information om villkor, leveranser, returer och sekretesspolicy

Om Paysonfaktura

”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.

För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om ångerrätt

”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Vill du under denna tid returnera din vara för antingen byte eller återköp så ber vi dig fylla i och bipacka vår retursedel.

När du returnerar en vara är det mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella lappar och manualer också skickas med. Använd inte originalförpackningen som yttre emballage för då skadas originalförpackningen. Förpacka din retur väl och det går självklart bra att använda samma emballage som produkten var förpackad i när vi skickade den. Om varan inte är oanvänd och i nyskick så godkänns inte returen. Vi kommer då att återsända varan till dig och debitera fraktkostnad för detta. Du får inte tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen för då skadas den. En skadad originalkartong medför att du kommer att debiteras 100 kr.

Efter att vi har mottagit och godkänt en retur med önskemål om återbetalning som kommer vi inom 30 dagar att återbetala hela beloppet som du betalat till oss för ditt köp. Har du valt betalning mot faktura och betalt den kommer företaget som hanterar fakturan att kontakta dig om tillvägagångssätt för att få dina pengar återbetalade.

Information om pantsättning

”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Priser

I priserna ingår moms med 25%. Vi reserverar oss för eventuella publiceringsfel och förbehåller sig rätten att ändra priser, specifikationer och villkor utan förhandsbesked.

Lagersaldo

Lagersaldot uppdateras automatiskt och det går inte att genomföra ett köp på en produkt som inte finns i lager.

Leverans och fraktsätt

Vi skickar alla beställningar med tjänster från Posten. Du kan följa statusen på din beställning via ditt Konto här på vallashopen.se. Om statusen är satt till Slutförd så är den inlämnad till postkontoret.

Reklamationer

Om du vill reklamera en vara så kontakta alltid oss via email. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Du kommer då att få en returfraktsedel. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.

Transportansvar

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan även kontakta oss så hjälper vi dig att få ersättning för den skadade varan. Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare. När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning kommer du att debiteras 100 kr.

Force Majeure

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

Leveranstid

Varor som beställts levereras normalt från oss:

Under November t o m Mars: inom 3 arbetsdagar.

Under April - Oktober: inom 5 arbetsdagar.

SEMESTERSTÄNGT 2016: Vecka 25 och Vecka 26, beställningar under denna period skickas början på vecka 27.

Vårt System är automatiskt och det ska inte gå att genomföra ett köp på en vara som inte finns i lager. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad om du så önskar.

Paketering

Vi använder oss i de flesta fall av paketering i extra Robusta e-handelslådor som har ett förstärkt skydd runt hörnen. Vi lägger största vikt vid paketeringen av produkterna för att se till att produkten inte blir skadad under transporten. I de fall som produkterna inte passar i de robusta e-handleslådorna, hittar vi ett annat alternativ för att säkerställa att produkten kommer fram oskadd.

Sekretesspolicy

Personuppgifter
TREGYROTECH är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av oss för att administrera kundrelationen samt för marknadsföringsändamål. Dina personuppgifter kommer inte lämnas ut till tredje part, utan stannar hos TREGYROTECH och dess ägare.

Back to Top